Rychlý internet

Po 13.3. Four Mile Campground, Fitzerald River National Park, 15 m.n.m. (Western Australia, Austrálie) – 280 km -  Green Range Rest Area, South Coast Hwy, 140 m.n.m. (Western Australia, Austrálie)

Zatímco já balím a holky se učí, kluci vyrazí naposledy na pláž. Kuba kope, Janek se koupe. Míchám těsto na kváskový chleba z chlebové mouky s obrázkem klokana a u auta nám pase klokan. Pokud chcete v Austrálii vidět živého klokana (mrtvých je vidět hodně u silnice), doporučuji strávit noc či dvě v kempu v národním parku. Klokani se tam často volně pohybují nebo dokonce odpočívají, je možné si je zblízka prohlédnout a pozorovat, jak poskakují.

Busík, stan, přístřešek a klokan.

Kolem desáté odjíždíme z tábořiště a míříme zase na západ. Chtěli bychom dojet, co nejblíže městu Albany.

Dneska se Kuba zakopal až po prsa.

Kolem poledne zastavíme na nějaké vesnici na oběd. Jen rychle přihřeju čočku, kterou jsme vařila během balení, a pak zase pokračujeme dál.

Kynoucí kváskové těsto.

Ravensthorpe

Po druhé hodině začneme řešit, kde zastavíme na on-line hodiny tak, aby tam byl signál. Dálnice je pokrytá signálem, který stačí na telefonování, my ale potřebujeme internet ideálně 4G. Na odpočívadle, kde se dá i přespat jsou jen 3G, proto se vracíme kousek zpět a zastavíme na prašné cestě vedoucí nejspíš k nějakému dolu. Cesta se v jednom místě rozšiřuje a tam zaparkuje. Holky mají postupně pět hodin. Internet je nebývale rychlý. Zvládá dvě on-line hodiny zaráz a přispívání na blog k tomu. Je tak příjemné, když nahrávání obrázků na blog, jde rychle od ruky. Tak rychlý internet jsme už hodně dlouho neměli.

Jerramungup, městečko vybudované navrátilci z 2. světové války, kteří tady (i jinde) vrámci vládních programů dostávali přidělaná území a zakládali farmy.

Australani šli ve velkém (a často dobrovolně) bojovat po boku Velké Británie a USA ve všech válkách od první a druhé světové, Korey, Vietnamu, Afganistánu... Na to, že takto masivně pomáhali zemím, odkud pocházeli jejich předci, ačkoli se jich osobně tyto války na druhé straně zeměkoule téměř netýkali, jsou tu velice hrdí a ANZAC (Australian and New Zealand Army Corps) se tu těší velké úctě.

Při Týnině poslední hodině, se Joli a Kubou už hodně nudí a tak si s nimi zahraju Sabotéra . společenskou hru, která baví i mne. Každý si tajně vylosuje postavu, kterou bude hrát – trpaslíka nebo sabotéra. Já mám z toho úspěšného přispívání na blog dobrou náladu, tak hraju nezvykle hravě (jsem trpaslík, ale dělám, že jsem sabotér) a je to velké legrace. Smějeme se a užíváme si tu pohodu.

Už za tmy přejedeme na odpočívadlo, které je jen několik kilometrů daleko. Rychle povečeříme a děti se uloží ke spánku. Já si dám oraz. Nepíšu. Čtu si pátý díl Cormorana Strika a peču čtvrtý pokus kváskového chleba.